onsdag 11 april 2007

hej hopp


Jag är hundvalpsglad idag. Jag är den entusiastiska typen som lätt hamnar i det läget att jag utstöter små glada rop.* Har massor med energi men mindre med koncentration. Inte riktigt bra eftersom jag egentligen har jättemycket att göra. Och då hjälper det inte att gå omkring och ropa av glädje. Så nu ska jag försätta mig själv i ett tillstånd av mer fokuserad arbetsstämning, vilket innebär att jag borde sluta tänka på allt jag vill göra senare, och vilken slags yrkestillvaro jag önskar att jag hade** och börja tänka på allt som jag måste göra idag.


*Men jag brukar bete mig helt civiliserat och behärskat i större folkmängder och bara le. Det är bara i små grupper och i enskilt tillstånd jag låter entusiasmen flöda fritt.

** Tankar som återuppväckts och inspirerats av ett uppdrag jag fick igår som fick igång mig rejält. Jag önskar att jag var fast anställd konsult med ambulerande uppdrag och hade råd att bara vara anställd på deltid så att jag kunde skriva på resten av arbetstiden. Eller att jag hade en tillräckligt säker ekonomisk bas eller tilltro för att kasta loss och bli egen företagare

Inga kommentarer: