söndag 15 april 2007

andra titlar

Mina pågående skrivprojekt har jag arbetstitlar på. Det är schysst, för det gör dem lite mer verkliga, och samtidigt ger det mig en frihet att tänka att det där är ju bara min provisoriska arbetstitel och när manuset är färdigt så ska jag komma på något mycket mycket bättre... ;)*

Det här är arbetsnamnen på några av mina pågående skrivprojekt: Viljor, Levande och döda, Vinna-vinna, Kattgästen.

Jag ser inte någon av dem som potentiella "riktiga" titlar, men de funkar väldigt bra som arbetsnamn, för de hjälper mig att hålla koll på själva storyn. Sen har jag några så nypåbörjade skrivprojekt, eller bara idéer till kommande skrivprojekt, som också har arbetstitlar, men jag kan inte skriva ut dem, för det känns som att blottlägga något som är så ömtåligt, ungefär som nyplanterade frön eller bebisar i kuvös som behöver lite extra skydd och omsorg den första tiden.


*Frågan är om man gör det, men det är i alla fall väldigt bekvämt att inbilla sig det. Och jag sätter rätt stor tillit till sista-minuten-inspiration. Har god erfarenhet av det.

Inga kommentarer: