fredag 27 april 2007

Boken

Jag har hämtat den nu. Det var lite jobbigt. Tryckeriet hade skrivit titeln med stora bokstäver utanpå kartongen. Hallå, jag behöver lite diskretion! Jag är inte van vid sånt här. Jag smusslade snabbt ner kartongen i min tygkasse.

Den ser ut som en helt normal bok. Den har omslag och skyddsomslag. Den har smutstitelsida och ISBN-nummer. Baksidestext och text på flikarna. Alla sidor finns med. Skyddsomslaget har en behaglig yta. Färgerna är fina. Illustrationen ännu finare än på pdf-filen och den utskrivna färgkopian.

Jag håller i den. Det är tydligen min bok. Det är tydligen jag som har skrivit den. Jag tänker att det borde kännas på något speciellt sätt. Men det gör det inte. Jag tänker att det kanske kommer sen.

Först vill jag inte bläddra i den. Vågar inte riktigt. Jag nöjer mig med att öppna framsidan och läsa på fliken. De där fina orden, någon annans omdöme om min text. Jag läser dem och då ler jag lite grann. Det känns tryggt att ha dem där.

5 kommentarer:

Petra sa...

Åh, det är så spännande! Jag längtar verkligen efter att få läsa din bok!!! :-)

Anonym sa...

Kul! Men skulle den inte komma först i maj? När kan man hitta den i bokhandeln? GRATTIS ialla fall!!!

Anonym sa...

Jag menar att jag trodde att den skulle komma senare i maj? Men det är ju kul om den finns så fort som möjligt!

Naja sa...

grattis! det måste ju vara ungefär som att föda barn? säger jag som varken är mor eller författare.... GRATTIS igen, och jag ska definitivt köpa din bok!

Sabina sa...

Hej Petra,
Tack, det värmer! :)
Hej Lena,
Ja, jag blev också förvånad. :) Det stämmer, det skulle ha varit lite senare.
Hej Naja,
Tack! Ja, det har vissa likheter med en graviditet, verkligen. Alla stadierna. Kul att du tänker köpa boken. Hoppas du gillar den!