torsdag 19 april 2007

flow


Jag har flyt. Skriver koncentrerat, fokuserat. Medan jag skriver; vissheten om att jag kommer att få till det, att det kommer att bli bra. Jag får till det. Det blir bra. Jag blir nöjd. Jag utvecklar, fördjupar och skriver vidare. Det ena ger det andra.

Det är en jobbtext. Och det har varit en jobbig text. Den har bråkat med mig, sådär som viktiga texter kan bråka innan man hittar rätt ingång, innan man är klar över dispositionen. Jag har börjat och börjat om. Jag har stirrat på skärmen och inte kunnat. Jag har haft undanflykter, skjutit på det. Men nu, sedan några dagar tillbaka, skriver jag med arbetsglädje och tycker att jag bidrar; att jag åstadkommer något. Tur är väl det för deadline är typ idag. Så att jag kan sätta igång med nästa jobbtext imorgon. ;)

Skönlitteratur - lyxskrivandet - får jag spara till helgen. Eller nästa helg.

Inga kommentarer: