torsdag 5 juli 2007

önska böcker


Idag fick jag lära mig något nytt. Bibliotekskunnig kompis berättade att man kan surfa in på bibliotekets hemsidan och lämna önskemål på böcker man skulle vilja köps in.
Tidigare har jag nöjt mig med att kolla i katalogen om de finns eller inte. Men nu ska här önskas! Rena julafton.

Så alla ni som av olika anledningar inte vill köpa vissa böcker som ni ändå vill läsa; surfa in på biblioteken i era kommuner och nöj er inte med att leta i katalogen, utan önska inköp om titeln inte redan finns!

Och om ni är nyfikna på min bok kan ni ju passa på att önska att den köps in också.;) Jag har förstått att det varierar väldigt från ort till ort. Och så kan vi ju inte ha det. ;)
Om det är något man vill som författare så är det väl att boken ska gå att låna i alla fall.

Inga kommentarer: