torsdag 7 juni 2007

virtuellt blädder

Har helt missat detta. Nu kan man provläsa min bok. Från början. Jag tycker det är synd att man inte kan provläsa omslagsfliken, där jag har fått ett ruskigt fint omdöme av Sigge Eklund. ;) Men försättsbladet kan man provläsa, där det står tryckår och sånt ni vet. Och de första sidorna av boken.

Det stycke som jag helst hade önskat fanns till provläsning ligger och trycker mer åt mitten av boken. Så det får man smyga in och provläsa lite försiktigt i bokhandeln i stället. Sidan 61 är det som jag vill rekommendera. Eller sidan 20 kanske. Sen vet jag att en del har stycket på s 154 som sin favorit.

Fast det beror förstås på om man vill ha något humoristiskt, något sorgligt* eller något eftertänksamt. Är det det senaste alternativet som lockar blir det kanske bäst med det sidan 145 eller sidan 179. Båda de texterna vet jag i sin ursprungsform var betydelsefulla för bloggläsare.

Det som talar till de två sistnämnda textstyckenas provläsningsnackdel är att de är i slutet av boken, särskilt sidan-179-texten, som är det allra sista stycket.


*Fast egentligen tycker jag att alla de humoristiska är sorgliga. Men alla de sorgliga är inte humoristiska.

Inga kommentarer: