söndag 10 juni 2007

Jag - en storstadsbo

Det är ungefär vid den här tiden på året som jag då och då diskuterar med mig själv om jag egentligen inte är ämnad att bo på landet och ha hund(ar) och katt(er) och gå runt i en robust linneklänning och skörda mina egna örter och le sådär stillsamt lyckligt och det skulle vara grusgångar i min trädgård och jag skulle ha något slags företag där och klara mig alldeles utmärkt.

Av någon märklig anledning sker det aldrig samma kväll som jag till exempel varit på standupcomedy eller restaurang eller hämtat sushi från stället två minuter härifrån eller på något annat sätt njutit av storstadens tillgänglighet och rika utbud.

Det sker desto oftare dagar som jag sett hundvalpar i kombination med att katten vill ut och vädret är somrigt och jag läst lockande husannonser där texterna lovar uppvuxna trädgårdar. De behöver inte lova något om huset, det räcker att de skriver något flumförsäljningsmässigt om trädgården, så triggas jag igång. Och sen tänker jag vidare på det där mecenatsystemet som fanns under Antiken och undrar varför det egentligen försvann.

För övrigt funderar jag vidare när det gäller autencitet och bloggar, och tror att jag ska återkomma när det gäller det. Och en massa annat.

Inga kommentarer: