onsdag 6 juni 2007

läsarkommentarer

Jag har hunnit få en del kommentarer om boken. Från gamla bloggläsare och helt nya läsare. Från folk jag känner och inte känner.

Jag blir glad och tacksam. Det betyder något. Varje läsare som berättar att han eller hon har gillat boken, varje läsare som förmedlar att han eller hon har blivit berörd; det betyder något.

Här nedanför är några stycken. Jag gör mig inga illusioner om att alla gillar boken bara för att jag bara har fått höra positiva kommentarer, så var inte oroliga; det stiger mig inte åt huvudet. ;) Jag ser det mer som ett kvitto på att boken funkar på samma sätt som bloggen gjorde. Fast enligt mig är boken bättre. Och behändigare att ha med sig i fåtöljen.


(Mail till någon som vidarebefordrade till mig)
Tack för boken. Jag tillbringade en stor del av gårdagen med den och den är fantastiskt bra. Sabina har ett härligt språk och en uppfriskande ironisk touch som passar mig perfekt. Boken är kul, men samtidigt gör den mig förbannad och emellanåt riktigt djävla ledsen.


Hej!
Nu har jag läst din bok! Herregud vad du är bra! Från och med nu är du min absoluta favoritförfattare!

Oavsett vad som är fiktion och vad som är dokumentärt tycker jag att du fått till en fantastiskt rolig och sorglig betraktelse över livets entropiska karaktär. Och hur svårt det är att tro på någonting överhuvudtaget egentligen. Så hurra för dig!

Nu har jag nääästan läst ut din bok! Jag satt ironiskt nog på en vårdcentral när jag läste den hemska delen om (ordet raderat för att inte förstöra spänningen för nya läsare), vilket gjorde historien på något sätt ännu mer levande (och otäck). Du skriver så himla bra och jag är så glad att du gav ut din blogg i bokform! Jag ska köpa några ex och ge bort i present tänkte jag. Ser fram emot nya böcker med ditt namn på ryggen!

Ville bara skriva och tacka för boken. Så nu har jag skrattat och gråtit igen om vartannat. Det enda tråkiga är att jag sträckläste den och nu är den slut. Som tur är läser jag gärna om böcker.

Skickade precis sms till dig efter att ha läst färdigt boken...(min syster har skrattat o gråtit sig igenom den)

Sitter här med din fina bok framför mig. Den väckte så många tankar och känslor. Jag har svårt att sluta tänka på den, den liksom dyker upp, när jag försöker stryka eller sitter framför datorn.. Du har lyckats, du har berört! Och jag sträckläste...


Inga kommentarer: