onsdag 15 augusti 2007

Junk och Elvis

Olle Svalander som skrev bloggen (som blev bok) Den sköna konsten att förlora (under pseudonymen Mats Hård) kommer ut med bok nr 2 nu i dagarna.

Den heter Junk och handlar om Elvis Presley, vänskap och kärlek och lite mer . Mer information finns här. När jag läste igenom Olles informationsmail om boken, där han bland annat skriver att många nog har en slags relation till Elvis, kommer jag att tänka på när jag var barn och lyssnade på skivorna och såg de mediokra filmerna som jag då var odelat positiv till. Fram poppar ett minne av en T-shirt jag hade som på något sätt hörde ihop med Elvis eller lyssnandet eller den tiden. Jag minns inte hur. Men jag minns att jag gillade den där T-shirten väldigt mycket. Den var vit och det var tjock bra bomullskvalitet. Fast så skulle jag inte ha uttryckt det på den tiden.

Snacka om avlägsen Elviskoppling. Och för att fortsätta med det; Nu har jag letat i tio minuter efter min enda Elvis-cd för att berätta vilken låt jag gillar att städa och dansa till, men jag hittar den inte. Och jag kommer inte ihåg titeln utantill men det var nr 23. Eller möjligen 24. Eller något annat på 20- ... ;)

Inga kommentarer: