måndag 12 november 2007

Norstedts nya katalog

Förra veckan damp Norstedts vinter&vårkatalog 2008 ner i brevlådan. Jag blir bland annat nyfiken på säsongens debutanter, som heter Amanda Svensson och Erik Helmersson, och på Sasa Stanisic, som också är debutant, fast översatt.

Och så tycker jag att titlarna på Peter Mickwitz och Marie Norins diktsamlingar - Där bara diset återstår av paradiset respektive Den sammanlagda längden av alla broar som någon gång byggts lockar till vidare läsning.

Ju mer jag bläddrar, desto fler titlar - eller snarare böcker - fastnar jag för. Jag är sån när det gäller bokkataloger. Läser dem gärna flera gånger. Bläddrar förstrött eller försjunker mer koncentrerat. Det är olika. Men resultatet är alltid detsamma. Fler och fler böcker blir intressanta. Fast det blir bra knasigt om jag ska räkna upp alla här.



Inga kommentarer: