lördag 17 november 2007

falla på plats

Romanen med arbetsnamnet D G A
Nu vet jag. Jag vet vilka personerna är. Jag vet ungefär vad som händer hela vägen och jag vet ungefär hur den slutar. Jag gillar slutet jättemycket. Det är delvis öppet och det är en stor poäng med hela berättelsen. Den här sista pusselbiten som har vuxit fram den sista tiden har stor betydelse för berättelsens balans tror jag.

Romanen med arbetsnamnet L O D
Har funnit vägen till en ny början som blir en ramberättelse och jag gillar det. Den gamla början får vara inuti och det kommer att funka jättebra. Jag får jobba lite annorlunda med kronologin och tidsperspektiven, och det blir bättre på det här viset.

Bilderboken
Vad väntar jag på? Det är bara att redigera det sista och skicka in manuset. Ibland är jag en sån latmask.

Inga kommentarer: