onsdag 30 maj 2007

läsa läsa läsa

Okej. Nu har konkurrensen startat. Jag hann läsa en och en sjättedels biblioteksbok och vända och vrida på ett par av dem. Men nu är det möjligen kört för ett par kvällar framöver. För nu har jag hämtat Luftslottet som sprängdes på posten. Ikväll har jag ändå hållit mig i skinnet och tvångskommenderat mig att sortera viktiga papper och så, och bara läst ett par kapitel, men nu blir det svårt att släppa den för den har en läsdragningskraft som är rent magnetisk. Jag råkar liksom bara hamna vid den hela tiden.

Biblioteksboken jag hann läsa innan konkurrenssituationen uppstod var Aj människa och den var så rolig så att jag skrattade högt ungefär var femte sida. Den är ljuvligt humoristisk och som berättelse är den konsekvent mot både storyn och huvudpersonen.

Inga kommentarer: