fredag 4 maj 2007

författare, typ

Jag är alltså typ författare nu? Tanken gör mig full i skratt.

Och naturligtvis måste jag skriva så; "typ författare". Som ett sätt att göra det lite mindre pretentiöst, eller kanske som ett sätt att säga det utan att säga det för att jag inte vågar säga "jag är författare" för att det känns främmande. Jag vet inte vilket. Jag har aldrig varit bra på att sätta titlar på mig själv; vet aldrig hur jag med ett ord ska bsekriva min yrkeskompetens; hela yrkesetiketterandet är flexibelt för mig; jag hittar på olika från gång till gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt att det gått från den gamla bloggen jag följde med spänning till en riktig bok. Grattis!

Sabina sa...

Hej Tjackan,
Stort, varmt tack! Du är en av de gamla bloggläsare jag inte kunnat tacka personligen eftersom du tillhör den mer hemliga skaran utan mailadress (funderade faktiskt just den här veckan på om jag skulle tacka dig i ett blogginlägg och hoppas på att du skulle få syn på det), så nu gör jag det här i stället. Tack för ditt engagemang, dina komplimanger och ditt stöd. Det betydde - hur ska man förklara vad sånt betyder? Det betydde mycket.
Allt gott,
Sabina