fredag 30 mars 2007

skriva vidare

Sådärja. Fick besked från förlaget att allt är färdigt och nu ska manuset i väg på tryck. Skönt med bekräftelse på att det är klart.

Då är det äntligen dags för nästa skrivprojekt. En stackars bilderbokstext som jag tror jättemycket på har legat i ett dokument alldeles ensam och väntat på redigering.

Fast det är nästan tur det, för när jag nu tar fram den och börjar jobba med den igen ser jag

1) att jag måste byta tempus
2) att jag har varit övertydlig - det finns meningar som måste strykas, som liksom sänker texten och det finns lite som ska omnyanseras en smula.

Gjorde ungefär hälften igår kväll. Lite motigt först, men roligt när man väl kommer in i det. Satsar på att bli färdig i helgen*, och sen ska jag bara ta mig samman och skriva ut, kopiera och skicka iväg till förlag.


Och när det är färdigt ska jag nog unna mig att skriva på en av de romaner som jag roas av mest nu. Ska bli så härligt! Att få skriva på något helt nytt som är mest som ett sätt att leka fram en berättelse. Vet inte varför, men just den romanen känns som det mest lekfulla skrivprojektet av dem jag har igång.


* vilket med realistisk tidsmåttstock förmodligen innebär tidigast nästa vecka...

2 kommentarer:

Petra sa...

Åh, det låter så härligt! Att ägna sig åt skrivande så helhjärtat. *ler* Är det någon talang jag önskar mig här i världen så är det talangen att skriva! Den har du - verkligen! Jag lääängtar efter din bok! :-)

Sabina sa...

Hej Petra,
Tack för komplimangen! :)
Sabina