måndag 26 mars 2007

andas


Jag undrar om det ingår någon grundkurs i psykologi eller coaching när man jobbar på förlag? I så fall har min förläggare gått den. Min redaktör också förmodligen.

Eller möjligen har de smygpraktiserat på en barnmorskeutbildning? För det är lite samma taktik. Nu när det nästan är färdigt, när man nästan inte orkar mer, när man är så trött på det där gamla manuset, när man bara önskar att det var över.

Då kommer peppet. I tillräckligt stora doser, vid rätt tillfällen, med formuleringar man behöver höra, med bekräftelser, massor med tilltro och superlativ och så några avslutande klokheter.

Dagens klokhet var såhär:

"Var stolt över dig själv. Andas djupt. För nu är det dags att dyka i!"

Åh, jag är svag för såna liknelser. Jag gillar dem. Jag tar till mig dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till boken, kul.

Sabina sa...

Tack Hannele! Ja, jag börjar också tycka att det är kul nu. :)

Sabina