onsdag 28 mars 2007

lättnad

Nu är det färdigt. Färdigt som i klart, färdigvåndat, färdigvelat, korrläst, genomgånget (upphöjt i kvadrat), slutändrat, slutskrivet, sluttänkt, slutfunderat.

Allt. Vartenda ord. Manuset, omslaget. Jag tog de sista små ändringarna med min redaktör idag.

Sen gick jag ut en rask entimmespromenad bland trädstammar, scillor och fågelkvitter.

Överlämnandet, avslutandet kändes inte längre svårt, inte längre "bara lite till", "tänk om man skulle ändra lite här". Inget sånt. Bara "sådärja, nu är det färdigt."

Och jag känner mig väldigt lättad.

5 kommentarer:

dddd sa...

Du menar att du lyckats skriva ett manus? Det tycker jag är värt en applåd. *applåderar* :)

Anonym sa...

Gratulerar! Bra gjort!

/Sara

Anonym sa...

Grattis och tack för gulligt mail. Hoppas du säljer MASSOR av böcker, jag ska köpa två, en till syrran och en till mig.

Anonym sa...

YES!
Jag har läst din gamla blogg så många gånger, och visat den för alla runtomkring mig. Jag kommer köpa flera exemplar och ge bort som påskägg!!! SUPERBRA JOBBAT!

Sabina sa...

Hej på er,
Jo, jag har skrivit ett manus. Men det var inte det som var det svåra. Det svåra - eller åtminstone tidsödande - var att redigera det.
Tack för applåder och glada tillrop som gör mig glad! Men j, jag måste göra dig besviken på en punkt; boken kommer inte att finnas i bokhandeln förrän tidigast i början på maj. Och då är väl påskäggssäsongen över för i år, åtminstone om man ska hålla på konventionerna. ;)