tisdag 8 januari 2008

surfa mot strömmen med strömmen


Det sägs ofta att man inte ska köpa begagnade bärbara datorer. För man vet inte vad de har varit med om. Och batteriet kanske inte är så bra.


Jag har köpt en begagnad bärbar dator.
Efter att undersökt utbudet av bärbara datorer, kollat med datorkunniga personer i bekantskapskretsen, googlat och googlat på nätet och rantat runt i några butiker var det en lättnad när det alternativet plötsligt uppenbarade sig och framstod som så mycket mer ändamålsenligt.

Jag fick vad jag ville. En liten lätt maskin som jag kan kånka med mig på tåget. Billig. Lika lång garanti som om jag skulle köpt en ny. Med sladd. Som skrivmaskin och arbetsredskap kommer den att passa alldeles utmärkt. Och så är jag fånigt nöjd med att återanvända istället för att köpa nytt. För jag behöver ingen ny. Jag behöver bara en som fungerar bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du, vad är en slalomtassare?

maruschka sa...

Visst känns det fantastiskt skönt när man kan återanvända något och samtidigt bli nöjd?...;o)

Sabina sa...

Hej Alexa,
ursäkta väldigt sent svar. En slalomtassare är en person som tassar på tå för en hyperkritisk person, men eftersom det inte räcker för att värja sig, gäller det att dessutom "åka slalom" mellan alla kritiska påpekanden som ändå uppstår. Ja, det där är en fjärde förklaring. Tre andra finns i min bok på s. 70. :)

Sabina sa...

Hej Maruschka,
Ja, det gör det verkligen. Man blir liksom extra nöjd tycker jag.

Allt gott