söndag 6 januari 2008

kommande skrivande

(Nämen titta, här ligger min gamla blogg och skrotar. Den har jag nästan glömt bort att jag hade)

På nyårsfesten vi brukar gå på avges det varje år nyårslöften. Offentligt. Dessa antecknas nogsamt av en ständig sekreterare, varpå pappret rullas ihop om omsluts av ett rött sidenband. Året därpå läses de gamla löftena upp och varje person förväntas då sanningsenligt beskriva i vilken mån löftena har uppfyllts eller inte. Diskussioner utbryter såväl om de gamla löftenas eventuella uppfyllande som om de nya löftenas konkreta dimensioner och ansträngningsgrad.

Första gången jag var med om denna tradition vägrade jag tjurskalligt trots massiva påtryckningar från en av gästerna. Nu har jag fallit för grupptrycket och tycker att det är rätt så kul.

Till mina löften för 2008 hör att skriva 100 manussidor i A4-format som jag är nöjd med. Det tyckte jag var ett rätt så rimligt skrivarlöfte. Min hemliga mening är förstås den att jag ska skriva mycket mer, men man vill ju inte ta i så att man spricker.

Dagens skrivlöfte är att stoppa bilderboksmanuset i kuvert, adressera, väga på brevvåg, frankera och posta. Innan klockan två, för då töms brevlådan.

Inga kommentarer: