måndag 3 december 2007

Missa nu inte debutbar på Kulturhuset, café panorama kl 19 4 december


Välkomna, välkomna. Fri entré, fem fräscha författare; debutantkrispiga, och en proffsig debutbarsamtalsledare. Bättre tisdagsnöje kan väl aldrig finnas?

Min svårdefinierade släkting (nåja; kusinbarn; men det låter så fånigt att säga "mitt kusinbarn" om en vuxen människa) som jag kom mig för att tipsa först ikväll* ringde upp och beklagade att han sticker till andra sidan jordklotet imorgon bitti. (Det beklagar jag också men jag förstår att det smäller högre). Min exsvåger mumlade något om styrelsemöte och jag förstår att det finns jordiska plikter; men gör som jag; resignera;** skjut upp dem och kom och var med. Det kommer inte ens att ta hela kvällen; vi är bara fem pers, så det blir mycket tisdagskväll över för den som vill hinna tvätta eller läsa läxor eller städa badrummet eller titta på tv.


*Jag är rysligt dålig på att fråga om folk har lust att komma på sånt som jag själv medverkar i. Och om jag till slut gör det är det först i sista minuten och då är det ingen som kan och då förstår jag inte varför jag inte föreslagit det innan. Fast imorgon vet jag i alla fall ett och annat bekant ansikte som dyker upp i Stockholmsvimlet.

**Idag är det fler saker jag inte har hunnit med än vad jag har hunnit med. Detta innebär att jag inte behöver bekymra mig om vad jag ska göra i helgen som kommer.

Det är något visst med uppskjutna plikter; de blir så intressanta kombinationer av monstruösa oöverstigliga uppgifter och nonchalerade äsch-det-var-väl-ingenting-grejer.

PS Jag hinner nog inte blogga så mycket i veckan. Först Stockholm och sen en imponerande mängd arbete som ska utföras.

Inga kommentarer: