måndag 14 april 2008

Om min blogg vore en balkonglåda skulle blommorna ha vissnat för länge sen. *

Såna som jag borde inte få ha bloggar. Starta upp och sen missköta så katastrofalt i flera månader.
Såna som jag borde bättra sig.
Såna som jag borde inte ha så mycket att göra.
Såna som jag borde sluta jobba så mycket och ägna någon tid åt skrivandet
Såna som jag, som gör anspråk på att kalla sig författare, eller som åtminstone har vågat sig på att etikettera sig själva med det, borde skriva lite mer.
Såna som jag borde skriva lite oftare.
Såna som jag borde hänga med i kulturdebatten.
Såna som jag borde skriva lite oftare på kultursidan.
Såna som jag borde.
Såna som jag borde skriva lite bättre, lite fyndigare, lite mer intellektuellt skarpsinnigt, lite mer poetiskt, lite mer finstämt, lite mer litterärt, lite mer bloggerärt.


*Om min balkong vore belägen i ett varmare klimat skulle jag btw kunna ha blommor där nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar ditt språk och älskar bloggen, men anser att balkonglådor får var och en sköta efter sitt samvete. Även vissna blommor har sin charm :-)